Filmpjes downloaden met RealPlayer

Nu dacht ik mijn weblog online te hebben, en toen bleek er ineens een upgrade te zijn. Gelukkig heeft deze tutorial me goed op weg geholpen en is de upgrade succesvol uitgevoerd.

Nu wil ik in dit bericht iets heel anders bespreken, namelijk het downloaden van filmpjes. Met de laatste versie van RealPlayer is dat heel eenvoudig geworden. Ik neem aan dat iedereen weet hoe je een programma moet downloaden en installeren. Belangrijk bij het installeren van de laatste versie van RealPlayer is dat je je browser afsluit om alles goed te laten werken. In de onderstaande screencast kun je zien hoe je vervolgens filmpjes kunt downloaden en waar op je computer je ze terug kunt vinden. Ook flv-bestanden kan RealPlayer zonder problemen afspelen. Helaas kun je met Real Player geen beveiligde streams downloaden. Een goed alternatief is WM Recorder. Jammer genoeg niet gratis, maar wel zeer goed. Het filmpje heb ik overigens geplaatst op Viddler.com, een site waar je heel eenvoudig filmpjes kunt uploaden.

(P.S. Ook weer geleerd dat je de blog-code moet gebruiken en niet de embed-code ;-))

9 gedachten over “Filmpjes downloaden met RealPlayer”

      1. hallo ik wil filmpjes met real player maar hij geeft nergens aan dat het kan maar hoe kan ik het wel

  1. Ik krijg de laatste tijd steeds meer filmpjes die niet gedownload kunnen worden, realplayer opent het wel, je ziet ook dat hij het binnen haalt,echter een klein bestand maar en dat is dan niet het gehele bestand! Soms na een of meerdere pogingen wil het dan wel, maar ook niet altijd! iemand een verklaring?

      1. het was steeds erger geworden,downloaden bijna onmogelijk geworden,hierop RP opnieuw geinstalleerd,maar had geen resultaat, daarom Realplayer Gold verwijderd en de nieuwe RP15 standaard versie geinstalleerd, nu is het beter,moet nog wel eens een tweede poging doen,maar het werkt nu weer beter, toch bedankt!

Geef een reactie

