Mijn favoriete Portable Apps

Mijn Portable Apps

Willy Vermaelen sprak er op zijn weblog al over: Portable Apps. Ik gebruik Portable Apps al een aantal jaren naar volle tevredenheid. Eén nadeel is dat de programma’s op een USB-stick wat trager opstarten. Mijn Portable Apps top 10 luidt:

1. Firefox (de draagbare versie van de populaire webrowser): altijd je wachtwoorden en favorieten bij de hand, ideaal.
2. Puntboek: thuis puntboeken en op school slechts even de cijfers inlezen.
3. Hot Potatoes: maak interactive online oefeningen.
4. eXe ready-2-run: maak digitale leerpakketten in een handomdraai.
5. VLC Media Player: ideaal voor het afspelen van DVD’s via de beamer.
6. Wimpy: speciaal voor het afspelen van flv bestanden. Voordeel: geen internetverbinding nodig.
7. Filezilla portable: altijd en overal toegang tot mijn websites zonder alle wachtwoorden te hoeven onthouden.
8. Internet Video Converter: ideaal voor het converteren van media-bestanden.
9. 7Zip Portable: voor het zippen en unzippen van bestanden.
10. Sumatra PDF Portable: voor het lezen van PDF-bestanden.

En wat is uw favoriete Portable App? Heeft u er nog geen, kijk dan eens op http://www.portableapps.com

Hieronder leest u hoe u een draagbare versie kunt maken van Hot Potatoes:

8 gedachten over “Mijn favoriete Portable Apps”

  1. Antoine,

    Ik heb het meteen even uitgeprobeerd.
    De standaard protableapps met extensie .paf .exe installeren gaat prima. De exe van Hot Potatoes wil zich nestelen op C: ipv in mijn geval op I: (de stick)
    Ik heb geen gewone USB stick maar een U3 stick. Ik heb het menu van portable apps niet in de root staan, maar daar zal het niet aan liggen. Heb jij een oplossing voor me?

  2. Hoi Evert,

    Het lukt niet voor iedere exe, maar bijvoorbeeld wel voor een geweldig programma ‘Internet Video Converter’ waarmee je heel eenvoudig allerlei video’s kunt converteren, een echte aanrader die ik vaak gebruik. Werkt ook vrij snel en laat niet een hoop fouten na zoals sommige andere converteer-programma’s dat wel doen. Je vindt het programma hier: http://ivcsoft.free.fr/

  3. @Kai, dat is er. Willem Karsenberg sprak er reeds over op zijn weblog: utipu. Het is een gewoon exe-bestand, maar je kunt het zonder problemen installeren als Portable App. (Ik heb het zojuist getest op mijn laptop) Meer informatie over het programma vind je hier: http://www.karssenberg.nl/weblog/2008/01/lekker-simpel-screencapture-programma.html
    Hoe je het vervolgens installeert op een USB-stick vind je hier: http://www.slideshare.net/antoinevandinter/portable-apps-installeren-op-een-usb-stick

Geef een reactie

