Portable Apps installeren op een USB stick

In de bovenstaande presentatie kunt u bekijken hoe u Portable Apps installeert op een USB-stick. Als voorbeeld wordt Hot Potatoes gebruikt. Hoewel Hot Potatoes niet de extensie .paf heeft kun je het toch op een USB-stick installeren. Een ander handig programma is utipu, een handig, klein, screencapture-programma. Meer over dit programma vindt u op het weblog van Willem Karssenberg. Het werkt niet voor alle exe-bestanden, dus probeer het altijd eerst uit. Meer portable apps vindt u op: http://www.portableapps.com

2 gedachten over “Portable Apps installeren op een USB stick”

  1. Hoi Antoine,

    Het installeren gaat prima van exe’s die niet direct de extensie .paf .exe hebben.
    Nog een vraagje.
    Ik heb in het Portable apps menu naast de programma pictogrammen ook ongewenste items zoals uninstall items en dos-achtige applicaties die volgens mij binnen programma’s worden aangeroepen.
    Bij jou zie ik dat niet.
    Hoe pak ik dat aan?

    Groet,
    Evert

  2. @Evert

    Ik heb hetzelfde probleem. Volgens mij krijg je dat juist als je exe bestanden installeert. Als je wel een schoon menu wilt en niet per se gebruik wilt maken van het Portable Apps snelmenu is Pstart een handig en goed programma. Je zoekt eerst de exe bestanden en vervolgens kun je verwijderen wat je niet nodig hebt aan snelkoppelingen zonder dat je een programma beschadigt. Je vindt het programma hier: http://www.pegtop.net/start/
    Als iemand een oplossing heeft voor het op een veilige manier wegwerken van deze ongewenste bestanden in Portable Apps, dan hoor ik dat graag. Op deze site vind je overigens nog een heleboel andere portable apps: http://portablesoftware.eigenstart.nl/

Geef een reactie

