Hulp gezocht: N@TSCHOOL + SCORM

Ik zoek hulp bij het volgende. Ik heb in Hot Potatoes van een oefening een SCORM-pakketje gemaakt en wil dat in N@TSCHOOL gebruiken op een dusdanige manier dat de resultaten van dit SCORM pakketje zichtbaar zijn voor de docent. Wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij hiermee verder helpen. Hier tref je het SCORM-pakket aan dat ik met Hot Potatoes gegenereerd heb. (Pierre, bedankt voor de TinyLoad tip ;-)) En hier het originele bestand: http://tinyload.com/YNcNV

Hier nog een screenshot van het in IT’s Learning geïmporteerde scorm-pakket gegenereerd met Hot Potatoes. Klik erop voor volle weergave.

screenshot

Foutmelding bij importeren in N@TSCHOOL: Toetsen – toetsen en vragen beheren.

foutmelding

11 gedachten over “Hulp gezocht: N@TSCHOOL + SCORM”

  1. Antoine,

    Stuur me even het bronbestand of bestanden van het hotpot programma. Dan kijk ik even naar de publicatie mogelijkheden mbt tot scorm.

    Het scorm zipje dat je stuurde werkt prima in it’s learning. Ik zal nog een screenshot maken van de registratie.

  2. Je kunt eenvoudig het pakketje slepen naar de betreffende map in de materialenbank. Daar komt het als een website terecht. Dit kun je weer bewerken.
    Ik zie dat het een vraag is. Wil je deze soms in het toetsgedeelte van N@Tschool hebben?

  3. @Annet Zo krijg je nog steeds geen registratie. Hot Potatoes moet ervoor zorgen dat het Runtime (RT) gedeelte van Scorm wordt aangesproken in de elo.
    Nog even een keer gezegd: Scorm met Reload is alleen een manier van inpakken (maken content package CP). Dit is vergelijkbaar met IMS CP. Wat Hot Pot lijkt te doen is de html webpagina’s alleen inpakken. Het is in feite dus een CP en mist de RT.
    Middels de RT heb je een registratie van tijd en score en of de toets behaald is of niet

    Evert

  4. @Antoine

    Heb je zojuist een mail gestuurd met een screenshot van de uitslag van je hotpot oefening avoir.
    Zoals je ziet wordt er ‘slechts’ gezien door de elo it’s learning dat het betreffende stukje leermateriaal gelezen is.
    Verder zie je dat andere scorm zips, gemaakt met het programma Lectora in mijn geval, een score, tijd en behaald/niet behaald registratie hebben.
    Conclusie: Scorm is niet altijd Scorm.
    Misschien kun je het screenshot plaatsen ter verduidelijking. ik heb er pijlen bij gezet.

    Evert

  5. @Antoine,

    Ik kan het pakketje helaas niet testen in de elo, omdat er een storing is.
    Wel heb ik de scormzip geopend en gezien dat er een javascript bestand is toegevoegd, waarin de nodige aanroepcommando’s staan die me wel bekend voorkomen.
    Of het werkt?
    Kun je zelf niet testen in Natschool en kijken of je een score hebt als je de toets als dummy leerling maakt en vervolgens als docent terugkijkt?

    Evert

  6. @Antoine,

    Ik heb je nieuwe zip getest.
    Speelt in it’s learning probleemloos af.
    Helaas hetzelfde resultaat.
    Alleen registratie: gelezen zie screenshot hierboven in de post.

    Hebben andere gebruikers van Hot Potatoes wel registratie in hun elo? laat het ons dan even weten.

Geef een reactie

