Verslag N@TSCHOOL gebruikersdag

Vandaag ben ik op studiedag geweest in Den Bosch op het Koning Willem 1 College waar de N@TSCHOOL gebruikersdag werd gehouden. Allereerst was er een plenaire sessie onder leiding van Anton Neggers (programmamanager bij Fontys), die sprak over hoe lastig het is om ICT goed te implementeren. Na deze bijeenkomst moest ik zelf acte de présence geven in mijn eigen workshop: Digitale leereenheden maken met eXe. Ook in de tussenronde heb ik deze presentatie verzorgd. Ik moet zeggen dat deze goed liep: alle apparatuur werkte, een snelle internetverbinding en de deelnemers hadden weinig ondersteuning nodig. De tweede conferentie heb ik helaas gemist, maar daarvoor in de plaats kwam er een rondleiding naar de collegezaal waar werd getoond hoe opgenomen beelden direct konden worden gestreamd. Tenslotte heb ik de bijeenkomst bijgewoond van Wim Nas over het gebruik van multimedia binnen N@TSCHOOL. Hij liet zien hoe leerlingen een portfolio aanleggen binnen N@TSCHOOL en hoe daarbij gebruik kan worden gemaakt van videomateriaal als bewijs van wat men gedaan heeft. Tenslotte wil ik nog even wijzen op het gebruik van de virtuele snijmachine om videobestanden van Surfnet in stukjes te knippen. Ook Kennisnet heeft haar eigen snijmachine. En natuurlijk is het altijd leuk een aantal mensen in ‘real life’ te ontmoeten.

2 gedachten over “Verslag N@TSCHOOL gebruikersdag”

  1. Ik mocht vandaag bij Antoine in de klas zitten en heb met plezier zijn workshop gevolgd!
    Indrukwekkend zo snel en makkelijk je met Exe aan de slag kunt om lesmateriaal (of wat dan ook) samen te stellen.
    Je manier van presenteren vond ik ook heel prettig, gewoon rustig en professioneel. “Zoals het hoort”, zou ik haast zeggen, maar ik maak ook wel eens anders mee. Het onderwijs mag blij zijn met jou!
    Klein vraagje, waarom noem je Kennisnet de Digitale school?

Geef een reactie

