Workshopsdag OMO N@TSCHOOL

Vandaag ben ik met enkele collega’s naar de workshopdag geweest op het Bisschop Bekkers College in Eindhoven. Er was keuze uit een flink aantal workshops. Zelf heb ik een workshop gegeven over het gebruik van het programma eXe, een gratis programma om digitale leereenheden te maken. Alle benodigdheden van deze cursus treft u in een eerder bericht aan.

Zelf heb ik de workshop bezocht over Wimba (niet gratis), waarmee je digitale leereenheden kunt maken. Wat mij vooral aansprak bij Wimba is dat het een plugin is voor WORD. Het voordeel hiervan is dat WORD over het algemeen zeer bekend is en handig in het gebruik. Het kan daarom een handig middel zijn om lesmateriaal om te zetten in digitaal lesmateriaal op een laagdrempelige manier. Ook is het mogelijk om vragen en media toe te voegen. Ik denk het uitproberen waard. Zijn er misschien lezers die Wimba gebruiken en die hun ervaringen via dit weblog willen meedelen, aarzel dan niet.

3 gedachten over “Workshopsdag OMO N@TSCHOOL”

  1. Was een goede workshop zeg! Duidelijk, interessant, uitdagend. Vanavond gelijk geprobeerd of ik er verder mee kon. Wilde Exe niet starten. Maar ik geef niet op!

  2. Bij ons is waarschijnlijk voldoende belangstelling voor Wimba. Morgen wordt een demo gegeven binnen onze eigen GebruikersGroepNatschool. tijdens de gebruikersdag kwam ik zelf niet in de gelegenheid de workshop/demo te zien dus ook ik ben benieuwd!

Geef een reactie

