Flashcards maken met Hot Potatoes

flashcards.jpg

Het is ook heel eenvoudig om flashcards te maken met Hot Potatoes. U maakt een Jmatch oefening en vervolgens exporteert u deze als flashcards. Ook hiervan is nu een scormpakketje beschikbaar. Resultaten van dit pakket worden niet opgeslagen, omdat flashcards enkel en alleen zijn bedoeld om te oefenen. Bij het verwerven van vocabulaire zijn flashcards vaak een goed begin. Leerlingen leren zo eerst het vocabulaire receptief, alvorens het productief te gebruiken. Op mijn site vindt u vanaf nu een overzicht van alle door mij gemaakte oefeningen, alsmede de scorm 1.2 packages van de verschillende oefeningen, zodat u deze in uw ELO kunt importeren. U kunt de oefening hier bekijken. Een overzicht van alle oefeningen, alsmede van alle scorm 1.2 packages vindt u hier.

2 gedachten over “Flashcards maken met Hot Potatoes”

  1. Hallo Antoine
    Mijn naam is José en ik ben op zoek naar een manier om flashkaarten te maken omdat ik een slowaakse schoondochter heb en graag met haar ouders wil kunnen praten.
    ik heb daarom behoefte aan kaartjes waar ik op de “voorkant” de nederlandse tekst kan zetten en op de “achterkant” de slowaakse en die mag dan pas verschijnen als ik ergens op klik, of als ik ergens in het beeld klik. Ik heb het met powerpoint ook al geprobeerd, maar dat is niet echt gelukt. bovendien wil ik de kaarten die ik ken, kunnen “parkeren” zodat ik degenen waar ik moeite mee heb vaker kan oefenen.
    kun je dat voor me uitleggen op een “jip en janneke manier” want op computergebied ben ik echt een dummie
    alvast bedankt voor je moeite
    groetjes
    José

  2. Als je op een heel eenvoudige wijze Flashcards wilt maken, zonder het installeren van een programma, maar gewoon online, dan kun je het beste WRTS gebruiken: http://www.wrts.nl
    Kijk hier voor een tutorial over het gebruik van WRTS: http://www.slideshare.net/antoinevandinter/het-gebruik-van-wrts/

    Je kunt de woorden na ze te hebben ingevoerd op verschillende manieren overhoren, waaronder met Flashcards. Jij kunt ook lijsten aanmaken en deze delen, zodat ze door anderen kunnen worden overgenomen.

Geef een reactie

