Geen Tour voor Linux-gebruikers via UPCLIVE

totem.jpg

Zoals ik u al verteld heb, heb ik op mijn Asus eeepc eeeBuntu geïnstalleerd. Nu werkte het afspelen van videobestanden binnen Firefox niet direct, maar gelukkig ben ik erin geslaagd dit op een eenvoudige wijze voor elkaar te krijgen. Wanneer je bij een videofragment uitkomt, dan ga je hier met je muis op staan en klik je op je rechtermuisknop. je kiest vervolgens voor ‘Openen met Totem mediaspeler”. Vervolgens komt er een melding dat bepaalde codes ontbreken en je kunt dan naar deze codecs zoeken. Vervolgens verschijnt er een lijst met de ontbrekende codecs en deze kun je dan installeren. Bij het bekijken van de Tour de France via UPCLIVE via internet is dit niet mogelijk. Er wordt doodleuk gemeld dat je nodig hebt: Windows 98 of hoger, Internet 5.5 of hoger, Windows Media Player 9 of hoger. Het lijkt mij dat iedereen toch toegang moet kunnen krijgen tot de Tour de France en niet slechts degenen die gebruik maken van het besturingssysteem Windows. Slechte beurt voor UPC! Is er iemand met een andere oplossing om de Tout te volgen?

Geef een reactie

