LogMeIn: Bureaublad op afstand

logmein.jpg

Vandaag heb ik dus bij mijn zus de internetverbinding hersteld, maar omdat ik het einde van deze Tour-etappe niet wilde missen, ben ik naar huis gegaan. Ik heb echter van tevoren bij haar LogMeIn geïnstalleerd, waarmee ik haar computer op afstand kan bedienen. Zoals u op het screenshot kunt zien ben ik bezig haar computer bij te werken naar het nieuwe SP 3 van Windows XP. LogMeIn bestaat er in verschillende varianten, maar met deze gratis versie kan ik me prima redden. LogMeIn kan ook handig zijn wanneer u vanaf uw werk toegang wilt krijgen tot uw computer. U moet dan wel uw computer aan hebben staan. U kunt dus ook gewoon al uw programma gebruiken.  Om de snelheid te bevorderen kunt u ook kiezen voor de hoogste snelheid. Het bureaublad dat u vanaf afstand bestuurt wordt dan zwart-wit, maar dit bevordert de prestaties. Wanneer u een computer vanaf afstand wilt bedienen dient u wel een plugin of een Active-X element te installeren. Het goede nieuws is dat er ook een Firefox plugin is, waardoor u het bureaublad ook vanaf een Linux besturingssysteem kunt bedienen. In dat opzicht biedt het een voordeel ten opzichte van Bureablad op afstand. Een echte aanrader!!!

Geef een reactie

