Wicd: draadloos netwerk binnen Ubuntu aan de praat krijgen

wicd_1.jpg

Ik had de WUBI zelf nog niet geprobeerd, dus heb ik maar even mijn laptop als slachtoffer uitgekozen. En ja hoor het werkt. Na installatie kan ik in het opstartmenu kiezen uit Windows XP Home en uit Ubuntu. Gedurende de installatie heb ik de netwerkkabel in mijn laptop laten hangen om alle updates binnen te halen. Alleen toen ik deze eruit haalde bleek het draadloos netwerk het niet te doen. Dat was balen, maar gelukkig vond ik de Wicd tutorial voor Ubuntu op de Wicd site om dit op te lossen. Ik kreeg eerst een aantal foutmeldingen, maar toen ik de PC opstartte was de Ubuntu draadloos netwerkmanager vervangen door Wicd en kon ik heel eenvoudig mijn draadloos netwerk instellen en het werkt perfect. Mocht dat niet lukken dan kunt u ook nog altijd NDISWRAPPER proberen om uw problemen op te lossen.

Geef een reactie

