Schrijfvaardigheid: Bonpatron.com

logo.jpeg

Op het Congres Frans van de FIPF in Canada (waarvan ik later deze week een uitgebreider verslag zal geven) heb ik Francis Goupil en zijn vrouw ontmoet die in een stand deze site aan het promoten waren en ik heb ze beloofd er op mijn weblog de nodige aandacht aan te schenken. Ik kende de site nog niet en het is zeer de moeite waard hem te bezoeken. Ik denk dat docenten die wel eens brieven nakijken het probleem wel herkennen: vaak ben je toch weer bezig met het corrigeren van dezelfde fouten die leerlingen maken. De nodige tijdswinst kan behaald worden door leerlingen nadat ze hun brief in WORD of een ander tekstverwerkingsprogramma hebben gemaakt, deze tekst te laten invoeren op Bonpatron.com waarna ze op de verschillende fouten gewezen worden. Dit heeft in mijn ogen 2 belangrijke voordelen:

1. Tijdswinst voor u als docent.
2. Leerlingen krijgen directe feedback van de computer.

Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.

P.S. Er is ook een Engelse versie: http://spellcheckplus.com/

Geef een reactie

