Drop.io: de eenvoudigste manier om online bestanden te delen

Vandaag kwam ik via het weblog van BenoIt Descary bij Drop.io uit, een site waarmee je heel eenvoudig online bestanden met elkaar kunt delen. Het kan dan gaan om: foto’s, video’s, muziekbestanden, links, maar ook aantekeningen die je rechtstreeks in Drop.io maakt. En het mooie is: er is nu ook een Firefox addon die het mogelijk maakt om direct een ‘drop’ te maken. Bij het maken van een ‘drop’ hoeft u bovendien geen emailadres en andere persoonsgegevens achter te laten, alleen een naam voor uw ‘drop’ en een wachtwoord. U kunt ook aan anderen toestemming geven om dingen aan de ‘drop’ toe te voegen, waarmee het een heel handige tool wordt om mee samen te werken. Er zijn verschillende manieren waarop u op de hoogte kunt worden gehouden van nieuwe ‘posts’ in uw ‘drop’, namelijk via Twitter Alerts, SMS Alerts (alleen V.S.), Email Alerts, RSS, Dropcast (Podcast via iTunes) en u kunt de ‘drop’ toevoegen aan uw favorieten. Eén nadeel: u beschikt per drop over slechts 100 MB, maar wanneer u verschillende drops maakt hoeft dat op zich geen probleem te zijn. Een goede screencast met extra uitleg vindt u op de site van drop.io. Ik heb zelf al een mogelijkheid gevonden voor het onderwijs: ik heb een ‘drop’ aangemaakt. Vervolgens heb ik de RSS feed ingevoerd in Feedburner en de email code heb ik toegevoegd op mijn site. Leerlingen kunnen zich nu abonneren op de toetsstof van de toetsweek. Kijk hier hoe dat eruit ziet.

Een gedachte over “Drop.io: de eenvoudigste manier om online bestanden te delen”

Geef een reactie

