Weblog vernieuwd

Zoals u waarschijnlijk al gezien heeft, heeft mijn weblog een ware metamorfose ondergaan. Even de belangrijkste wijzigingen op een rij:

– Een upgrade heeft plaatsgevonden naar WordPress 2.6.1
– Een nieuw thema: PrimePress 1.2.1
– Via Filosofo Comment Preview is het nu mogelijk om reacties te bekijken voordat u ze verzendt.
– De Subscribe To Comments plugin maakt het mogelijk je via email te abonneren op vervolgreacties.
– Met de WordPress Mobile plugin is het nu ook mogelijk mijn weblog te bekijken op mobiele apparaten.
– Er is een contactformulier toegevoegd met behulp van de WP-ContactForm plugin.
– Met de WP-PostRating plugin is het nu mogelijk uw stem uit te brengen op de verschillende berichten. De meest populaire berichten  worden in het rechtermenu getoond.
– De WP FancyZoom plugin maakt het mogelijk om de afbeeldingen in de verschillende berichten op een aantrekkelijke manier te vergroten.
– Het is niet langer nodig om ‘captchas’ in te vullen met de plugin WP Captcha Free. Een captcha (een afkorting van “completely automated public Turingtest to tell computers and humans apart”) is een reactietest die in de gegevensverwerking wordt gebruikt om te bepalen of er al dan niet sprake is van een menselijke gebruiker. (Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha ) Deze methode wordt gebruikt om spam tegen te gaan. Vaak zijn deze captchas slecht te lezen en kost het degene die reageert weer een extra handeling.
MCEcomments: een WYSIWYG editor toegevoegd aan het commentaar deel, compleet met spellingscontrole, ook de Nederlandse.

Ik hoop dat deze wijzigingen de gebruiksvriendelijkheid van dit weblog verhogen. Mocht u nog zaken missen of suggesties hebben, laat het me dan weten. Ik roep u verder op uw stem uit te brengen op uw meest favoriete berichten. Op deze manier krijg ik ook een beter beeld wat voor u als lezer interessant is.

Naast deze wijzigingen hebben er nog een aantal wijzigingen ‘onder de motorkap plaatsgevonden’, die voor de lezers van dit weblog minder interessant zijn, maar die voor beheerders van een weblog wel interessant zijn. Ik kom hier in een apart bericht nog op terug.

2 gedachten over “Weblog vernieuwd”

  1. Dank en ik ben inderdaad een WordPress fan. De mogelijkheden van WordPress zijn gigantisch. Ik zie op je weblog dat jij ook ervaring hebt met ELO’s. We zijn nu op onze school begonnen met het opleiden van ELO Experts om onze ELO goed van de grond te krijgen. Ik heb je weblog in ieder geval toegevoegd aan mijn feeds.

Geef een reactie

