Weblog nu in 6 talen

Tom Barrett wees me via Twitter op het feit dat het ook mogelijk is om je weblog in meerdere talen te vertalen. Op zijn eigen weblog maakt hij ook gebruik van deze mogelijkheid. Na vele plugins te hebben uitgeprobeerd kwam ik uiteindelijk uit bij de Google AJAX Translation plugin, die onder elke bericht en onder elke reactie de mogelijkheid biedt om deze te vertalen in het Engels, Frans, Duits, Italiaans of Spaans. Het werkt echt razendsnel. Hoewel de vertalingen niet altijd correct zijn, ziet het er best aardig uit. Het woord verslagjes herkent hij bijvoorbeeld niet. Ook slaat hij te ingewikkelde zinnen over. Er is nog de nodige ruimte voor verbetering.

Toevoeging: slechts de eerste 500 karakters worden vertaald. Op zoek naar iets anders …

Dan werkt dit toch beter: Engels, Frans, Duits
Deze tip vond ik hier.

Nu nog kijken hoe ik dat fatsoenlijk in mijn site krijg.

Geef een reactie

