eeebuntu netbook remix geïnstalleerd

eeebuntu.gif

Ik heb deze week de eeebuntu Netbook Remix op mijn Asus eeecp geïnstalleerd. Ik ben er heel tevreden over. Hiervoor had ik Ubuntu Hardy Heron geïnstalleerd, maar ik zag dat er ook een Netbook Remix versie bestond, dus heb ik dat maar meteen uitgeprobeerd.

De installatie: deze verliep heel voorspoedig. Voor de installatie heb je een USB stick nodig van minimaal 1 GB. Je kunt het het ISO bestand direct downloaden of in de vorm van een torrent. Vervolgens heb je een programma nodig dat jou helpt met het op de USB stick plaatsen van het ISO bestand. Dit programma voor Windows kun je hier downloaden. Je kunt dit programma pas gebruiken als je het hele ISO bestand hebt binnengehaald. Het hulpprogramma wijst zich vanzelf. In je eeepc moet je er voor zorgen dat het eerste opstart device je USB stick is. Dit doe je door bij het opstarten op F2 te klikken, waardoor je naar de BIOS gaat en daar kun je je eerste opstart device weergeven. Dan opnieuw opstarten. Volg nu de instructies op je scherm om de Netbook Remix versie te installeren.

Een paar problemen: na het opstarten waren er een aantal zaken dat niet goed werkte. Sinds kort heb ik mijn netwerk beveiligd met WPA2 en de netwerkmanager van deze distro had nogal moeite mee. Het eerste wat ik heb gedaan is de ingebouwde netwerkmanager vervangen door WICD. Hoe dan? Kijk hier.

Een ander probleem waar ik tegen aanliep was de Skype test service. Ik kon wel de stem van de ‘testdame’ aan de andere kant horen, maar mijn eigen stem werd niet opgenomen. Gelukkig heb ik ook daar een oplossing voor gevonden.

Een script dat verder veel problemen oplost met uitleg hoe u het installeert vindt u hier.

Geef een reactie

