OMO-N@T gebruikersdag

Vandaag vond de OMO-N@T gebruikersdag plaats op het Sondervick College te Veldhoven. Allereerst ben ik een blik gaan werpen op de plaats waar ik mijn workshop over het gebruik van web 2.0 binnen exelearning ging houden.  Ik kon niet meteen exelearning vinden, maar gelukkig was er een aardige systeembeheerster (is dit goed Nederlands) die mij verder op weg heeft geholpen en over al deze hulp ben ik zeer tevreden. Alle computers deden het en verder mocht ik gebruik maken van het smartboard in deze computerruimte, wat toch ook wel wat heeft. Zoals beloofd treft u hieronder alle zaken aan die tijdens de workshop ter sprake zijn gekomen, zoals de powerpoint presentatie, de handleiding en een link naar de verschillende exeleraning versies voor de verschillende besturingssystemen. Alles is gratis te gebruiken, mits er geen misbruik van wordt gemaakt voor commerciële doeleinden. Ik had tijdens de workshop geen tijd om het filmpje ‘Pay Attention’ te laten zien, dus vandaar dat ik dit filmpje heb toegevoegd aan dit bericht. Het is een heel aardig filmpje dat laat zien hoe leerlingen tegen het gebruik van ICT aankijken.

Pay Attention

Exe Web20 Omo n@Tschool

Get your own at Scribd or explore others:

Verder heb ik zelf ook een workshop gevolgd, namelijk de workshop over het gebruik van Teleblik fragmenten binnen N@TSCHOOL.  Jan van de Kerkhof liet ons zien hoe je op eenvoudige wijze filmpjes uit Teleblik kunt toevoegen aan N@TSCHOOL. Het nadeel van Teleblik is dat je telkens je gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven. Een heel goede tip vond ik om de gegevens van het teleblik account op de homepage van N@TSCHOOL te plaatsen. Simpel, maar doeltreffend. Het zijn zulke eenvoudige tips die het leven toch weer een stuk aangenamer maken. Wat verder mooi is binnen Teleblik is dat je de fragmenten kunt knippen met een soort van digitale snijmachine. Je selecteert de begintijd, je selecteert de eindtijd en dat speelt Teleblik dan af. Nog een handigheidje om niet telkens je wachtwoord te hoeven invoeren is door gebruik te maken van de wachtwoordbeheerder van Windows die je aanbiedt het wachtwoord op te slaan. (Firefox beshcikt ook over een heel handige wachtwoordbeheerder trouwens) Dat scheelt een heleboel frustratie.

Tenslotte heb ik een demo verzorgd over het snel maken van een enquête met behulp van Google Docs en ik heb laten zien hoe je deze link in de materialenbank plaatst en vervolgens koppelt aan een studieroute. Hieronder volgt een handig instructiefilmpje over het aanmaken van een formulier binnen Google Docs.

Een gedachte over “OMO-N@T gebruikersdag”

Geef een reactie

