Zoeken binnen een site

Wist u dat het ook mogelijk is om met Google te zoeken binnen één site. Ik heb hiervan vandaag gebruik gemaakt door te zoeken naar “champion de France” en naar “champion de la France”. Hoe doe je dat? Typ in Google in: “champion de France” + site:lemonde.fr

Bij “champion de France” kreeg ik 437 resultaten.
Bij “champion de la France” kreeg ik 0 resultaten.

Het lijkt me dus duidelijk wat het moet zijn. Is er iemand die ook kan uitleggen waarom het “de” is en niet “de la”? Laat hieronder een reactie achter.

Op deze manier kun je dus op een verantwoorde wijze gebruik maken van een zoekmachine. In plaats van het hele internet te raadplegen beperk je je tot betrouwbare sites.

2 gedachten over “Zoeken binnen een site”

  1. Hi Antoine,
    Interessant, voor juiste spelling of schrijfwijze lijkt me dit wel een goede truc. Zeker voor Frans. Welke bronnen zou je voor andere talen kunnen gebruiken? En krijg je voor Nederlands totaal andere zoekresultaten als je De standaard, het NRC of het Eindhovens Dagblad gebruikt als bron voor de zoekresultaten?…als dat uberhaupt al gaat. Ik ga deze zoek methode zeker eens proberen!
    Groet
    Mark.

Geef een reactie

