Vista traag? Vergroot het virtueel geheugen.

In december heb ik een nieuwe PC aangeschaft (Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU, Q6600 @2.40GHz, 4.00 GB RAM),  met daarop Vista Ultimate Edition en afgezien van het overrompelende uiterlijk ben ik toch ook tegen een aantal zaken aangelopen die er minder fraai uitzagen. Het grootste probleem vond ik echter dat Vista niet erg snel is. Gelukkig kwam ik gisteren op de site Hackgenius een interessante tip tegen die ik u niet wil onthouden, namelijk het vergroten van het virtueel geheugen om uw computer te versnellen. Ik heb deze hack toegepast en ik moet zeggen dat ik een grote vooruitgang zie. In grote lijnen komt het er op naar dat u de minimale en maximale waarde van het virtueel geheugen 3 x zo groot maakt als het RAM geheugen. Nadat u de hack heeft uitgevoerd, dient u uw computer opnieuw te starten.

Geef een reactie

