Hoe inloggen als admin in Vista welkomscherm

Bij het installeren van programma’s wil dat nog wel eens problemen opleveren. In een eerder bericht besprak ik al een oplossing. Soms is deze oplossing zelfs niet genoeg, maar gelukkig kunt u dan nog iets anders doen. Ik liep tegen dit probleem aan toen ik een update wilde installeren van iTunes. Wat moet u doen:

Stap 1: In het zoekvenster in Vista typt u: cmd (Afbeelding 1)

(Afbeelding 1)

Stap 2: In het venster dat nu verschijnt typt u: net user Administrator /active:yes en u drukt op ENTER. (Afbeelding 2)

(Afbeelding 2)

Stap 3: U wisselt nu van gebruiker  (naar ‘Admin’ dus) en u kunt het programma installeren. (Afbeelding 3)

(Afbeelding 3)

P.S. Wilt u niet meer dat de administrator-account aan het begin wordt weergegeven, dan open u wederom  een commando-prompt en typt u:

net user Administrator /active:no

4 gedachten over “Hoe inloggen als admin in Vista welkomscherm”

  1. Als ik het bovenstaande uitvoer en op ENTER druk krijg ik een melding van:
    NET USER
    gebruikersnaam [wachtwoord *][opties]DOMAIN
    gebruikersnaam [DELETE] [DOMAIN]
    gebruikersnaam [TIMES:{tijden ALL}]
    Wat moet ik hierna doen????

  2. Antoine, ik kan me niet aanmelden met admin alleen met John.
    Nu heb ik ergens gelezen als ik me met John aanmeld dat ik dan automatisch aanmeld als administrator???

Geef een reactie

