TweetMyPC: zet je computer uit op afstand via Twitter

In een eerder bericht vermeldde ik reeds dat het mogelijk is om uw computer vanaf afstand uit te zetten. In een vervolgbericht werd nog eens uit de doeken gedaan hoe je het een en ander in diende te voeren bij Twitter en Kwiry. Deze berichten zijn twee van de meest bekeken berichten op mijn weblog. Onlangs kreeg ik echter van kwiry een mail dat hun dienst ophoudt te bestaan en moest ik op zoek naar een andere oplossing. Die heb ik nu gevonden: TweetMyPC. Door het programma te downloaden en je Twitter gegevens in te vullen kun je je computer uitzetten, opnieuw opstarten of uitloggen. Dit gaat heel eenvoudig door een ‘tweet’ te sturen met als boodschap: Shutdown, Restart, of Logoff. (Let er op dat de woorden met een hoofdletter beginnen!)

[Bron: http://www.ghacks.net/2009/05/01/shutdown-restart-or-logoff-pcs-with-twitter/ ]

4 gedachten over “TweetMyPC: zet je computer uit op afstand via Twitter”

  1. Dank voor je reply in het topic over hoe de computer uit te zetten per e-mail.
    Vandaar dat ik hier ook weer even een kijkje neem.

    Grappig en leuk om te weten… ik hou je blog in de gaten.

    Groetjes.

  2. hallo, ik heb tweetmypc op mijn laptop(windows 7 64-bit,asus,k701c, 4gb ram, 320 gb opslagcapiciteit, 1024 mb videokaart.)geinstalleerd en vaak gebruikt ik had op de site gelezen dat het vanaf nu gratis is maar mijn beltegoed is in een keer op en ik had nog 300 gratis smsjes en op die site stond ook dat alleen je eigen sms kosten de kosten waren maar ik had nog beltegoed en dat is in een keer op
    ik heb de laatste tijd niet gebeld ,gesmst en internet gebruikt
    dus wat is erm ee?

    1. @Wout

      Ik gebruik het ook en bij mij worden alleen de kosten van een sms afgeschreven. Misschien kun je contact opnemen met je provider en vragen om een gespecificeerde rekening. Gratis is het dus niet: je betaalt de normale kosten van een SMS-je.

  3. @Antoine van Dinter

    Ik heb nog een verder gezocht op internet
    mobiel bij twitter losgekoppeld en aangekoppeld.
    maar welk adres moet je gebruiken voor alleen eigen sms-kosten
    ik gebruik zelf 1008
    en dan stuur ik een bericht met als inhoud:
    TWEET Shutdown
    Dus welk adres kan ik gebruiken voor alleen eigen sms kosten?

Geef een reactie

