Hot Potatoes: Memory spel maken

Behalve de standaardoefeningen is het ook mogelijk om binnen Hot Potatoes een memory-spel te maken. Kijk hier voor een voorbeeld. Hoe krijg je dat voor elkaar? Volg de onderstaande stappen:

Stap 1:

Open JMatch en maak een JMatch oefening zoals je dat gewend bent: Links de woorden en rechts de vertaling. (Afbeelding 1)

(Afbeelding 1)

Stap 2: We gaan de addon JMemori van Michael Rottmeier gebruiken. Dit is een zip-bestand dat je hier kunt downloaden. (Onderaan de pagina vind je de ‘Source Files’.)

Stap 3: Maak een map die je ‘jmemori’ noemt in: C:Program FilesHotPotatoes6source en pak het zip-bestand dat je hebt gedownload hier naar uit.

Stap 4: In je oefening doe je nu het volgende: druk tegelijkertijd op: CTRL + ALT + SHIFT + S en kies als locatie de zojuist aangemaakte map. Klik op ‘OK’. (Afbeelding 2)

(Afbeelding 2)

Stap 5: Sla je oefening nu eerst op: ‘Opslaan als’. Tip: maak altijd per oefening een map waarin je alle bestanden opslaat: de hotpot-oefening, alle plaatjes, filmpjes enz. Dit voorkomt problemen. (Afbeelding 3)

(Afbeelding 3)

Stap 6: Nu gaan we de oefening exporteren als webpagina: Bestand – Genereer een webpagina – Sleep-webpagina voor versie 6 internetbrowsers en geef de oefening dezelfde naam als bij stap 6. Je kunt de oefening nu bekijken. (Afbeelding 4)

(Afbeelding 4)

Stap 7: Vergeet niet nadat je een memory-oefening hebt gemaakt terug te keren naar de normale instellingen. Hoe doe je dat? Heel eenvoudig: CTRL + ALT + SHIFT + T (gelijktijdig ingedrukt houden).

Voor een uitgebreidere beschrijving van de verschillende zaken die je nog aan kunt passen, raad ik aan de handleiding te lezen die Michael Rottmeier gemaakt heeft. (Engels)

6 thoughts on “Hot Potatoes: Memory spel maken”

  1. Hallo Antoin van Dinter,
    Ik probeer nav jouw beschrijving een memory spel te maken met hot potato. Dat zip bestandje van rotmeier is niet meer beschikbaar. Ik krijg het ook niet voor elkaar. heb jij een tip voor mij, of een kant en klaarvoorbeeld dat ik kan zien wat ik niet goed doet

    1. Hallo,
      Ik probeer al een tijdje deze downloads vast te krijgen maar het lukt niet. En Michael Rottmeier beantwoordt mijn mail niet. Kan iemand me helpen?

Geef een reactie

