Aardappelbeurs 2009 Utrecht

Vandaag vond de Aardappelbeurs plaats in Utrecht. Op weg naar Utrecht vernam ik echter dat er een ongeval had plaatsgevonden tussen Den Bosch en Utrecht, waardoor reizigers werd verzocht om te rijden via Rotterdam. Ik kwam 5 minuten voor aanvang van de workshop aan. Over het algemeen verliep de workshop goed, alleen hadden sommigen problemen met de video. Daar moet ik nog eens induiken en misschien moet ik hier de nieuwere versie van de videoplayer van Jeroen Wijering gebruiken. Deze videospeler gaf ook problemen in de workshop die ik zelf heb gevolgd over het gebruik van Hot Potatoes in de ELO, in dit geval in Moodle, verzorgd door  Peter-Anne Wissema. In Moodle waren er een aantal interessante mogelijkheden. Zo sprak de mogelijkheid om te bepalen hoe vaak een oefening gemaakt mag worden me erg aan. Een mogelijkheid die ik nog niet kende, was het inschakelen van een klikrapportage, waarmee je als docent kunt zien wat een leerling fout heeft gedaan. Op deze manier kun je je lessen en uitleg hierop aanpassen, of met een leerlingen naar zijn problemen kijken. Hier voegt het gebruik van ICT echt iets toe. Dit zou ook een optie zijn die interessant is voor andere ELO’s. Verder was het leuk om een aantal oud-collega’s te treffen. Het geheel werd afgesloten met de uitreiking van de Gouden Aardappel en hier vindt u de winnende oefening. Meer oefeningen van de maakster treft u hier aan.

De workshop die ik zelf heb verzorgd treft u hieronder aan. Alle benodigde bestanden voor de cursus kunt u hier downloaden.

Aardappelbeurs Utrecht 2009 Video en Hot Potatoes

Geef een reactie

