Een printfunctie toevoegen aan Exelearning

Dit jaar heb ik besloten om voor mijn leerlingen niet langer gebruik te maken van mijn site, maar ik wil alles op één plaats beschikbaar maken, namelijk in de ELO. Ik heb daarom Exelearning gebruikt om een studieroute te maken met o.a. de toetsstof, handelingsdelen, handige links etc. Ik wilde graag aan de pagina met het toetsstofoverzicht een printfunctie toevoegen, zodat leerlingen het overzicht af kunnen drukken. Gelukkig vond ik op het weblog van Willy Vermaelen de oplossing, alleen toen ik het script wilde kopiëren, kwam ik erachter dat het een plaatje was. Nu heb ik geen ervaring met het laten zien van html-code op mijn weblog, maar gelukkig vond ik de WordPress plugin Code Autoescape, die het werk voor me uit handen nam en het werkt.

<a href="javascript:window.print()">Deze pagina afdrukken</a>

De bovenstaande code voeg je toe in de html-code in exelearning. (Afbeelding 1)


(Afbeelding 1)

Geef een reactie

