Hot Potatoes SCORM pakket aanpassen met Kompozer

In een eerder bericht heb ik u verteld over de mogelijkheid om een dropdown menu te maken met de aangepaste bronbestanden van Michael Rottmeier. Nu heb ik deze aangepaste oefeningen in N@TSCHOOL geïmporteerd, maar nu bleek de score niet te werken. Ik heb toen navraag gedaan bij Michael en hij meldde mij dat er in zijn aangepaste bestanden nog geen SCORM is verwerkt. Hij vertelde mij dat wanneer je voldoende kennis hebt je zelf wel SCORM functionaliteit kunt toevoegen. Wanneer er mensen zijn die mij hierbij kunnen helpen dan hoor ik het graag. Tot dat moment kan het een en ander gelukkig ook op een andere manier worden opgelost (weliswaar wat meer werk.) en wel door het door Hot Potatoes gegenereerde SCORM pakketje (waarbij u geen gebruik maakt van de door Michael ontwikkelde bronbestanden) aan te passen. U heeft daarvoor een aantal zaken nodig:

1. Een programma om Zip-bestanden uit te pakken. Het programma 7Zip is daarvoor uitstekend geschikt. Naast de normale versie is er ook een draagbare versie.

2. De web-editor Kompozer, een opensource programma waarmee u eenvoudig webpagina’s kunt bewerken. Ook van dit programma is naast de normale versie een draagbare versie beschikbaar.

Bekijk de onderstaande screencast om te zien hoe het een en ander zin zijn werk gaat.

[blip.tv http://blip.tv/play/AYGjgi4C%5D

Geef een reactie

