Bestanden delen met iemand zonder Dropbox-account

Wanneer u grote bestanden met iemand wilt delen die geen Dropbox-account heeft, dan kunt u dat toch doen door gebruik te maken van de map ‘Public’ in Dropbox. Bekijk daarvoor het onderstaande screenshot. Er wordt een link gegenereerd, die je zelfs zonder Dropbox-account kunt openen en vervolgens kun je het bestand downloaden. De voordelen van een Dropbox-account zijn enorm. Wanneer u er nog geen heeft, dan kunt u via deze link nog eens gratis 250 MB aan extra ruimte verdienen bovenop de standaard 2 GB.

5 gedachten over “Bestanden delen met iemand zonder Dropbox-account”

  1. Dag Antoine,

    Alle werkbladen en antwoordbladen van mijn webpaden enz. heb ik al op Dropbox staan en zijn dus voor iedereen die de link aanklikt te benaderen.
    Wees echter voorzichtig met grote bestanden (tenzij je een betaald account hebt). Als er namelijk teveel dataverkeer plaatsvindt (bijv. door muziek- en /of videobestanden) dan wordt je “ge-flagd”. Alles wordt dan geblokkeerd.
    Dat is mij een aantal weken geleden overkomen.
    Kostte heel wat moeite om die “flag” te laten verwijderen.

    Jack Nowee

  2. Geachte Antoine,
    Via google kwam ik op uw site.
    Ik ben n.l. op zoek naar een handleiding voor het gebruik van DropBox Portable.
    Dit resultaat was echter niet wat ik verwachtte.

    Kunt u mij s.v.p. een tip geven hoe ik wel aan een handleiding, voor het gebruik van DropBox van af een USB-stick, kan komen ?
    Bij voorbaat mijn vriendelijke dank
    Peter Bruijn

  3. Antoine,
    hartelijk dank voor uw antwoord.
    Echter ik kon uit de opgegeven links niet opmaken:
    1: of er een handleiding voor het gebruik van DropBox Portable bestaat.
    2: hoe ik aan zo’n handleiding kan komen.
    Daar bij mij, na downloaden, un-zippen en installeren geen verdere aktie mogelijk blijkt, heb ik toch enige sturing nodig, vandaar de behoefte aan een handleiding.
    Tevens zou ik graag willen weten hoe te handelen om op een computer waar geen DropBox op geïnstalleerd mag worden, toch daarvan gebruik gemaakt kan worden.
    Gaarne uw reaktie
    Met vriendelijke groet, Peter Bruijn

Geef een reactie

