Firefox er laten uitzien als Google Chrome

Vindt u ook dat Google Chrome er zo goed uit ziet? Gelukkig kunt u Firefox er precies zo laten uitzien en wel op de volgende manier:

1. Installeer de add-on: Chromin Frame.
2. Installeer het thema: Chromifox Basic.
3. Installeer de add-on: Omnibar. Deze add-on zorgt ervoor dat je meteen in de adresbalk kunt zoeken en dat je dat niet via een apart zoekvenster hoeft te doen.
3. Vink via ‘Beeld’ de ‘Statusbalk’ uit.

Het voordeel van Firefox is dat er veel meer add-ons beschikbaar zijn dan voor Chrome.

Een gedachte over “Firefox er laten uitzien als Google Chrome”

  1. Ik weet niet of het echt bewezen is, maar voor mijn gevoel werkt Google Chrome sneller dan Mozilla Firefox of Windows Internet Explorer. De reden dat ik Google Chrome niet gebruik is omdat sommige websites niet goed worden gerenderd in Google Chrome.

    Als voorbeeld kan ik het schooladministratiesysteem Magister geven die wij gebruiken op school. Via internet is het via de zogeheten Magister WEB Portal mogelijk om cijfers in te zien. Via Google Chrome wil het laden van de Magister WEB Portal wel, maar er worden foutmeldingen gegeven en bepaalde dingen worden nog niet goed geladen. Dit geldt ook voor sommige andere websites, vandaar dat ik nog bij Windows Internet Explorer blijf.

    Daar zal ik in de toekomst vast wel een keer van afstappen, maar omdat vrijwel alle websites aangepast zijn voor IE (die zich overigens niet correct houdt aan de webstandaarden) blijf ik voorlopig bij IE.

    Een andere browser die ik pas geleden weer heb geprobeerd is de Noorse browser Opera. Ik heb deze browser járen niet gebruikt en tot mijn grote verbazing zag ik hoeveel beter deze browser is geworden. Misschien het proberen wel waard? Het gaat hierbij om Opera 10.10 Beta.

Geef een reactie

