Interessante ontwikkelingen op Wikiwijs

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het begin erg sceptisch was over Wikiwijs. Een wiki leek en lijkt mij namelijk niet het meest ideale instrument om digitaal lesmateriaal te delen. Ondanks mijn scepsis ben ik de ontwikkelingen op Wikiwijs blijven volgen en een aantal zaken spreken me daarbij zeer aan:

1. Er is gekozen voor een weblog, waarbij je als docent kunt reageren. Op deze manier is het geen eenrichtingsverkeer.
2. Je kunt nu op Wikiwijs digitaal lesmateriaal arrangeren. Ik heb deze functie zelf nog niet getest, maar Hans Hak heeft reeds een digitale leereenheid gemaakt over tweedegraads vergelijkingen. Je hebt wel een entree-account nodig om gebruik te maken van de arrangeertool. Deze kun je overigens gratis aanmaken als je die nog niet hebt.
3. VO-content wordt een onderdeel van Wikiwijs. Op VO-content kunnen docenten en leerlingen vrij te gebruiken leermateriaal vinden. Als het helpt om de versnippering die nu bestaat tegen te gaan, is dit een initiatief dat we alleen maar kunnen toejuichen.

Op 14 december wordt Wikiwijs officieel door minister Ronald Plasterk gelanceerd in Breda. Je aanmelden voor deze lancering kun je hier.

Geef een reactie

