Deel je beeldscherm met 100 personen

Wanneer u aan anderen wilt laten zien wat er zich op uw computer afspeelt kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van een applicatie zoals Skype of Crossloop. Beide gebruikers moeten in dat geval over het programma beschikken. Een ander nadeel is dat je slechts met één persoon je bureaublad kunt delen. Wat kunt u doen als u bijvoorbeeld aan een hele klas wilt laten zien wat er zich op uw computer afspeelt? In dat geval kunt u gebruik maken van LogMeIn Express. Let op: het installeren van de plugin kan alleen op Windows computers, maar het bekijken kan op elke besturingssysteem en in elke brower gebeuren. Hieronder volgen de benodigde stappen.

  • Ga naar: https://secure.logmein.com/US/products/express/Default.aspx
    Zoals u aan de link kunt zien gaat het om een beveiligde verbinding. U klikt aan de linkerkant op Share. (Afbeelding 1)

    (Afbeelding 1)

  • De applicatie wordt geïnstalleerd. En er verschijnt een scherm met een code, bestaande uit 12 cijfers. De deelnemers dienen deze code in te voeren. Zoals je op de afbeelding kunt zien is er ook een chat-optie. Je kunt daarbij een bericht sturen naar één gebruiker, of naar alle gebruikers. (Afbeelding 2)

    (Afbeelding 2)

  • De deelnemers gaan naar: http://logmein.com/express
    Ze voeren aan de rechterkant de code in (zonder spaties, die worden automatisch toegevoegd) (Afbeelding 3)

    (Afbeelding 3)

Wanneer kunt u deze applicatie nu gebruiken? Stel dat u even iets aan een klas wilt demonsteren, bijvoorbeeld de werking van een bepaald programma. Zo moest ik onlangs aan leerlingen uitleggen hoe de nieuwe optie, de revisie-opdracht in N@TSCHOOL, uitleggen. Ik heb dat gedaan met een instructie-blad met screenshots, wat op zich duidelijk was, maar het kan dus ook op deze manier. Er zijn ook andere mogelijkheden, b.v. NetOpSchool, alleen moet dat programma op alle computers geïnstalleerd zijn. Ook lijkt me deze applicatie handig als je samen online leert.

[Bron: http://descary.com/logmein-express-partagez-lecran-de-votre-ordinateur-avec-100-personnes-windows/ ]

3 thoughts on “Deel je beeldscherm met 100 personen”

  1. Bedankt voor de tip! Zelf gebruik ik LogMeIn als ik bijv. op school ben en bestanden van mijn laptop thuis wil hebben. Ook heb ik LogMeIn bij een aantal mensen geïnstalleerd die regelmatig computerproblemen hebben. Van afstand kan ik dan vaak de problemen oplossen.

  2. @Stephen

    Ik heb hiervoor ook gebruik gemaakt van LogMeIn, maar ik maak nu gebruik van Crossloop. Dat werkt net nog iets intuïtiever. Bovendien hoef je geen wachtwoorden te onthouden, maar wordt er een code gegenereerd op dezelfde manier als bij LogMeIn Express.

Geef een reactie

