NanoGong: geluid opnemen binnen een eXe-leerpakket

Ik heb reeds laten zien dat het mogelijk is om allerlei web 2.0 toepassingen toe te voegen aan een eXe-leerpakket. Ook heb ik laten zien dat het via de Vociz mogelijk is geluid op te nemen binnen een eXe leerpakket. Er zit één nadeel aan: het is niet gratis. Er is gelukkig ook een applicatie waarmee het wel gratis kan: NanoGong. Willy Vermaelen, van het ICTwereld en eXeleren weblog,  attendeerde me op deze applet. Hoewel ik wel op de hoogste was van het bestaan, was deze applet tot voor kort alleen in Moodle te gebruiken en nu kan hij dus in elke website worden gebruikt. NanoGong is een opensource project dat tot voor kort eigenlijk alleen binnen Moodle te gebruiken was, maar sinds kort kan de applet in elke ELO gebruikt worden. U gaat nu leren hoe u Nanogong in een eXe-leerpakket opneemt. Bekijk daarvoor de onderstaande screencast.

[blip.tv http://blip.tv/play/AYG1ugEC%5D

2 gedachten over “NanoGong: geluid opnemen binnen een eXe-leerpakket”

  1. Dag Antoine, met de NanoGong player had ik vroeger al wat geëxperimenteerd en dat werkt prima. Leuk dat ’t nu ook in exe kan!
    Ik wou ook testen of ’t in ons ELO (Dokeos) lukt.
    1. vanuit exe, opslaan als html – dan broncode kopiëren en plakken in nieuw html-doc in Dokeos > lukt niet – player verschijnt niet en ik krijg foutmeldingen
    2. vanuit exe, opslaan als html – dan upload naar Dokeos > lukt niet (zie 2)
    3. vanuit exe, export als scorm – dan import in Dokeos-leerpad > lukt prima, player verschijnt en alles werkt… enige nadeel is dat je bij wijzigingen telkens via exe moet om aan te passen en dan weer uploaden etc… nogal omslachtig..

    Heb je de mogelijkheid om dat zelf eens uit te testen in dokeos? Misschien raak jij wel wijs uit de foutmelding? Ik vermoed dat het enkel een of andere foute verwijzing naar de applet is…

    mvg,
    Jan

    1. @Jan

      1 en 2 lukken niet omdat ook de applet moet worden geupload. De code verwijst hier namelijk na. Een scorm-pakket gemaakt met exe neemt automatisch alle benodigde bestanden mee. Ik zou dus toch aanraden om een scorm-pakket te gebruiken.

Geef een reactie

