GemistDownloader: Uitzending Gemist downloaden

Via een reactie van Roelof Berkepeis heb ik een leuk programma ontdekt om streaming video van sites te downloaden, namelijk GemistDownloader. De sites die worden ondersteund zijn:

  1. Uitzending Gemist.nl
  2. RTL Gemist.nl
  3. SBS Gemist.nl
  4. YouTube

Je moet het programma GemistDownloader downloaden. Let er wel even op dat je het .NET Framework 2.0 of hoger hebt geïnstalleerd. Het mooie van het programma is dat je de uitzending direct kunt omzetten naar meerdere formaten. Zo kunt u het bijvoorbeeld direct beschikbaar maken voor uw iPhone of iPod Touch. Verder handig om YouTube filmpjes (.flv formaat) direct om te zetten naar een formaat dat wel geschikt is voor het digibord. Bedankt Roelof voor de tip!

15 gedachten over “GemistDownloader: Uitzending Gemist downloaden”

  1. Hoi Antoine,

    Ik kan mijn klokhuis uitzendingen toevoegen aan de quelijst, maar vervolgens lukt het mij niet om de gehele lijst in 1 keer achter elkaar te downloaden. Ik zie alleen de knoppen verwijder item en leeg lijst. Heeft dit programma de mogelijkhied om meerdere programma’s achter elkaar te downloaden? Wanneer het antwoord ja is, welke knop moet ik daar dan voor gebruiken

    Ik hoop dat jij mij antwoord kunt geven op deze vragen.

    MVG Ruud

  2. Klopt het dat dit programma het programma memcoder.exe start?
    Hierdoor gaat bij mij het system op de handrem, 80 to 90 % cpu gebruik en daar wordt ik niet vrolijk van

  3. Hij gebruikt inderdaad memcoder.exe. Dit is om de download om te zetten in het gewenste formaat. Dat is het risico, omzetten van videos kost nou eenmaal heel veel geheugen.

  4. Je kunt ook de optie ‘direct’ kiezen (i.p.v. WMV of iets dergelijks), dan gebruikt-ie Mencoder.exe niet. Er wordt dan niets geconverteerd, maar alleen gedownload.

Geef een reactie

