Tip: computer snel afsluiten

Wist u dat het mogelijk is om uw computer razendsnel af te sluiten m.b.v. een sneltoets? Deze optie is natuurlijk handig bij desktops, maar ook bij de netbooks is het zeer handig. Wat moet u doen?

Stap 1: Ga op het Bureaublad staan, rechtermuisknop, Nieuw, Snelkoppeling.

Stap 2: Typ in het venster dat verschijnt:

shutdown -s -t 0

Stap 3: Geef de snelkoppeling als naam: Afsluiten.

Stap 4: Ga naar het bureaublad. Ga op de snelkoppeling staan, rechtermuisknop, Eigenschappen, kies bij sneltoets CTRL + ALT + A (A, van Afsluiten). Je kunt hier ook een andere sneltoets kiezen. Om de sneltoets te maken houdt u dus de CTRL en de ALT-toets in en daarna drukt u de letter A in. (Afbeelding 1)

(Afbeelding 1)

Stap 4: Klik nu op de knop ‘Ander pictogram …’  en kies het pictogram van de afsluitknop. (Wanneer er de eerste keer een foutmelding komt, negeer deze dan en dan komt u alsnog bij de juiste map uit.) (Afbeelding 2)

(Afbeelding 2)

2 thoughts on “Tip: computer snel afsluiten”

  1. Geachte heer Van Dinter,

    Ik kwam op uw website tercht vanwege mijn interesse om op eenvoudige wijze mijn pc sneller af te sluiten.

    Bij uw uitleg echter was ik nieuwsgierig geraakt naar uw fraaie manier van demonstreren. Dat doet u met een pijl.

    Mag ik u vragen waar ik dit gemak ook kan gebruiken?

    Met vriendelijke groet,

    Eric

Geef een reactie

