Activerende didactiek: 3 artikelen

Afgelopen woensdag ben ik samen met 2 collega’s naar een conferentie van het CPS geweest over leesvaardigheid. In de laatste workshopronde liet Carel van der Burg zien hoe je activerende werkvormen kunt gebruiken om eindexamens te trainen. Deze activerende werkvormen zijn voor alle vakken en voor verschillende vaardigheden te gebruiken. Carel was zo aardig om mij drie door hem geschreven artikelen toe te sturen die ik hier mag plaatsen. Ik raad u aan alle drie de artikelen door te lezen. Doe er uw voordeel mee.

ADSL Artikel 1 12 tot 18 februari 2009
ADSL Artikel 2 12 tot 18 2009
ADSL Artikel 3 12 tot 18 2009

16 thoughts on “Activerende didactiek: 3 artikelen”

  1. Bij het tweede artikel ontbreekt volgens mij het eind. Ik zie maar twee pagina’s en op pagina twee staat: Lees verder op de volgende pagina.

  2. Ik ben bezig met mijn vierdejaars stage. Ik heb moeite nog met het toepassen van activeerende werkvormen.
    Ik ga moregen uw tips in de klas gebruiken. Bedankt.

    Ik wil graag de drie artikelen lezen, maar ik kon ze niet openen. wilt u ze naar mij versturen.
    Al vast bedankt

  3. Hallo,

    Vanuit mij dezelfde vraag: ik ben geïnteresseerd in de artikelen waar u het over heeft. Zou u deze naar mij toe willen sturen?

    Vriendelijke groet,
    Zita Verheijen

  4. Ik ben een tweedejaars student en het lijkt mij erg interessant om het door te lezen, helaas kan ik ze ook niet openen en is dit dus niet te doen. Zou u ze naar mij toe willen sturen?

  5. Dag Antoine ,ik ben nog bezig met de Specifieke Lerarenopleiding. 2de week van december moeten we een workshop geven in een secundaire school in het 2de middelbaar. Weet jy welke activerende werkvorm ik kan gebruiken voor de vertaling van een Franse songtekst?
    Alvast bedankt! Het is wel dringend.
    Groetjes
    Najette

Geef een reactie

