Beveiliging PDF bestanden verwijderen

Het komt wel eens voor dat u een PDF bestand tegenkomt dat beveiligd is tegen printen. Wat u ook doet, u krijgt het niet afgedrukt. Gelukkig is er een gratis online tool waar u tegen printen beveiligde PDF bestanden kunt unlocken, namelijk: http://pdfpirate.org/ Klik op de site op Verwijder Beperkingen. Vervolgens uploadt u het document en zal het unlocken beginnen. U moet wel even geduld hebben. Een bestand van zo’n 5 MB duurde bij mij ongeveer 10 muinuten, maar het resultaat mag er zijn. Na conversie wordt een downloadlink aangeboden. Verder is het mooie aan deze site dat je geen e-mail adres hoeft achter te laten.

[Bron: http://www.edwinmijnsbergen.nl/2009/08/mooie-twittertips-beveiligde-pdf.html ]

3 thoughts on “Beveiliging PDF bestanden verwijderen”

  1. Ik heb een bestand (gewoon excel bestand): Telefoonlijst, die bij het afdrukken blokkeert op een bepaalde plaats. Er wordt dus maar tot een bepaalde plaats afgedrukt. Deze plaats is te zien in het document, er staat een zwarte streep onder de rij.
    Hoe krijg ik die weg en kan ik het document geheel afdrukken?
    Ik heb windows 7.

Geef een reactie

