QR-codes gebruiken met Send2vote

In eerdere berichten heb ik reeds gesproken over het gebruik van QR-codes in het onderwijs. Ook heb ik SMS2vote in de klas gratis mogen uitproberen. SMS2vote heet tegenwqoordig Send2vote en naast het stemmen via SMS is het nu ook mogelijk om te stemmen met behulp van Twitter. Een screencast voor het gebruik van Send2vote tref je hieronder aan:

Ik vroeg me af hoe ik deze 2 zaken nu goed kan combineren. Zelf maak ik gebruik van QR-codes voor het mobiel aanbieden van de toetsstof en van een beknopte versie van de studiewijzer. Een andere handige mogelijkheid van QR-codes is het versturen van een SMS. Dit zorgt ervoor dat leerlingen geen telefoonnummer in hoeven te typen en ook het bericht dat ze moeten verzenden staat reeds klaar. Je kunt een SMS-bericht genereren op deze site.

Op deze manier kunnen leerlingen dus snel een SMS bericht sturen en kun je tijd besparen bij het gebruik van Send2vote.

Het mooie van de nieuwste versie van Send2vote is dat je ook via Twitter kunt reageren. Misschien vraag je je nu af of het mogelijk is om hier een QR-code voor te genereren. Dat is inderdaad mogelijk en wel op de op deze site beschreven manier. Het kan ook via deze site, dat is nog iets eenvoudiger.

Geef een reactie

