Drop.io is niet meer :-(

Drop.io is een handige dienst voor het uploaden van bestanden, maar de dienst houdt op te bestaan in zijn huidige vorm en wordt overgenomen door Facebook. In vele berichten heb ik drop.io geprezen en vorig jaar heb ik er nog gebruik van gemaakt voor het inleveren van geluidsbestanden om de uitspraak te oefenen in een eXe leerpakket. Ik vond ook het mooie van de dienst dat hij op verschillende manieren te gebruiken was en dat er verschillende soorten bestanden konden worden ingeleverd. Op deze site vind je een aantal alternatieven voor drop.io, maar tot nu toe ben ik nog geen waardige vervanger tegengekomen.

Vraag: Weet u een waardige vervanger die dezelfde functionaliteiten heeft als drop.io, wilt u dan hieronder een reactie achterlaten?

[Bron: http://drop.io/future.htm ]

7 gedachten over “Drop.io is niet meer :-(”

  1. Tja, inderdaad heel triest en ik denk niet dat dezelfde functionaliteit terugkomt bij Facebook ook al zijn ze daardoor opgekocht.
    Ook ik vond drop.io heel bruikbaar en gebruikte het bij workshops en presentaties.
    En dan kun je zeggen: ja logisch voor zo’n gratis dienst, maar hetzelfde geldt voor betaalde accounts. Het houdt gewoon op te bestaan!

    1. Dropbox is geweldig, ik gebruik het op mijn desktop, laptop, netbook en op mijn mobiel, maar het mooie van drop.io was nu juist dat je ook via een inleverknop bestanden kon laten uploaden. Ook kon je via rss op de hoogte gehouden worden van nieuwe uploads.

  2. Hallo Antoine,

    Ik zie nu dat mijn reactie blijkbaar toch niet is doorgekomen. Hierbij een nieuwe poging: ik gebruik sinds kort http://www.mixxt.org om bestanden met leerlingen te delen. Erg handig, gebruikersvriendelijk, gratis. Je kunt er documenten delen, een wiki aanhangen, blogs en (veel) meer.

    Een ander programma dat ik wel eens gebruik is Zoho (www.zoho.com). Ook daar veel mogelijkheden. Persoonlijk vind ik Zoho wat minder gebruikersvriendelijk.

    Geen idee of deze programma’s voldoen aan jouw wensen. Het bekijken waard zijn ze zeker.

    Groet,
    Moniek

Geef een reactie

