De kracht van Twitter tijdens storing NS: Liftdeck

Afgelopen vrijdag en zaterdag is maar weer eens gebleken wat de kracht van Twitter is toen de NS te kampen had met grote problemen met het treinverkeer naar aanleiding van een brand in een verkeersleidingspost. Voor Femme Taken (@femmetaken) was het geen reden om bij de pakken te gaan neerzitten, maar in no-time maakte hij een website waar vraag een aanbod van een  lift bij elkaar werden gebracht. De website heeft als naam: Liftdeck (wat een verwijzing is naar de populaire Twitter-client Tweetdeck) Toen de site pas online ging stonden er alleen maar een aantal plaatsen op, maar na verloop van tijd werden er nog een aantal zaken toegevoegd, zoals de zoek-functie (om te zoeken naar een lift naar een bepaalde plaats) en verder zijn toegevoegd het twitter-account van de NS en een kolom om te laten weten of de lift geslaagd is via de hashtag #liftgelukt.

Hij liet op een reactie op Twitter zien dat het grootste deel van zijn site vrij eenvoudig is opgebouwd en dat Twitter op de achtergrond het meeste werk uitvoert.  

Een voorbeeld vind je hieronder (een afbeelding, omdat WordPress niet toestaat dat je zo maar script kunt invoegen):

Iedereen met een beetje html kennis kan dus een soortgelijke pagina maken, maar je moet toch maar op het idee komen. Een moi voorbeeld van crowdsourcing in mijn ogen. Wilt u een uitgebreid artikel lezen over de mogelijkheden van Twitter, dan raad ik u het artikel aan van Patrick Mackaaij (@mackaaij) “De kracht van Twitter”.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s