10 extensies voor Google Chrome die u niet mag missen

Sinds een dag ben in eens aan de gang gegaan met Google Chrome, de browser die door Google ontwikkeld is en tot nu toe ben ik erg tevreden. Google Chrome is sneller dan Firefox of IE. Het opstarten van Chrome gaat razendsnel. Voor mij was de reden om bij Firefox te blijven vooral het gebruik van extensies, waarmee je Firefox allerlei extra functionaliteit kunt geven. Google Chrome heeft echter ook niet stil gezeten en er zijn voor deze steeds populairder wordende browser ook een heleboel extensies ontwikkeld. Ik heb een top10 gemaakt:

1. Lastpass: de beste wachtwoordenbeheerder die er is. Vindt u het ook zo lastig om al die wachtwoorden te onthouden? Lastpass neemt u deze zorg uit handen en slaat uw wachtwoorden veilig op. U hoeft slechts één maal uw hoofdwachtwoord in te voeren en daarna doet Lastpass de rest. Wanneer u bereid bent om ongeveer 1 euro per maand te betalen, dan kunt u Lastpass ook op uw mobiele telefoon gebruiken en heeft u zelfs daar toegang tot uw wachtwoorden.

2. Xmarks: deze extensie synchroniseert bookmarks, wachtwoorden en zelfs tabbladen. Xmarks dreigde verloren te gaan, maar is onlangs overgenomen door Lastpass.

3. Diigo: social bookmarking was nog nooit zo eenvoudig als met deze extensie: bookmarken, markeren en notities toevoegen behoren tot de mogelijkheden.

4. Google Mail Checker: deze mail checker laat zien wanneer u nieuwe e-mail ontvangt. Door één klik kunt u uw mail vervolgens bekijken.

5. Chromed Bird: twitteren vanuit Google Chrome was nog nooit zo eenvoudig.

6. IE Tab: wilt u een pagina die alleen goed wordt weergegeven in IE in Chrome bekijken dan kan dat met deze extensie. Handig als je bijvoorbeeld N@TSCHOOL wilt bekijken in Chrome.

7. ABP: Ad Block Plus: blokkeer irritante advertenties in Chrome.

8. Scribefire: bent u een fervent blogger, dan is deze extensie voor u. Bloggen kan heel eenvoudig vanuit Chrome en ook uw oude berichten zijn vanuit Chrome te benaderen en aan te passen. Ook kunt u meerdere blogs toevoegen.

9. Google Chrome to Phone: Wanneer u een webpagina bekijkt in Chrome zou u die wel eens willen doorsturen naar uw mobiel. Daarvoor is deze extensie bedoeld. Je moet wel over een Gmail account beschikken.

10. Speeddial: snel toegang tot je favoriete webpagina’s met deze extensie.

3 gedachten over “10 extensies voor Google Chrome die u niet mag missen”

  1. Hartelijk dank voor de tip over Lastpass. Ik ben altijd een gebruiker geweest van Roboform die perfect draait onder IE en Firefox. Maar omdat ik het laatste jaar vooral werkt met Chrome moest ik gebruik maken van de slechte plugin die Roboform voor Chrome had gemaakt.
    Ik heb al mijn wachtwoorden uit Roboform zonder problemen kunnen overzetten naar Lastpass en nu maak ik gebruik van Lastpass met Chrome.
    Het laatste obstakel om Chrome te gebruiken is hiermee weggewerkt.
    Uit een test van browsers kreeg Google Chrome op de site van Diskidee de gouden medaille.
    Een extentie die ik ook regelmatig gebruik is SimularWeb, waarmee je overeenkomstige websites kunt bezoeken voor een website die je bekijkt. Ik heb op die manier al enkele leuke alternatieven ontdekt voor bepaalde (web 2.0) toepassingen.

    1. @Patrick

      Latspass is mijn favoriete extensie. Ik heb nu overal toegang tot mijn wachtwoorden en ik hoef slechts één keer in te loggen. Voor één euro per maand heb je op elk apparaat toegang tot je wachtwoorden. Ik raad wel aan op de wachtwoordenbeheerder van Chrome of van Firefox uit te schakelen.

  2. Bedankt voor de extensies voor Chrome. De speeddialltab is ook erg handig. dat was de belangrijkste reden dat ik Opera gebruikte.

Geef een reactie

