Yes/No-Test voor het testen van vocabulairekennis

Wanneer u de vocabulairekennis van uzelf of van uw leerlingen wilt testen, dan kunt u voor Frans gebruik maken van de Yes/No-test. De toets bestaat uit 60 items, dus deze kan relatief snel worden uitgevoerd. Je moet aangeven of je het woord (globaal) denkt te kennen. Om te voorkomen dat je in je streven naar een hoge score heel veel woorden aanklikt zijn er een aantal ‘onzinwoorden’ toegevoegd, die de score negatief beïnvloeden. Er is een toets voor de eerste 1000 (0-1000) meest voorkomende woorden in het Frans en er is een toets voor de tweede 1000 (1000-2000) meest voorkomende woorden. Een handige manier om er achter te komen waar de leemtes liggen en om deze vervolgens bij te spijkeren. Om een tekst goed te begrijpen moet men 90 tot 95% van de woorden kennen.

5 thoughts on “Yes/No-Test voor het testen van vocabulairekennis”

  1. Hoi Antoine,

    Het leek me leuk om deze test te doen met mijn leerlingen, ik deed hem zelf, maar als ik de antwoorden check krijg ik een error.

    Weet jij hoe ik op een andere manier bij deze test kan uitkomen?

    Groetjes,
    Evelien

  2. N.av. je reactie heb ik het nog een keer geprobeerd, maar nu werkt het wel! Waarschijnlijk lag het dus aan mijn verbinding. Toch bedankt!

    Groetjes

Geef een reactie

