Maak een browser onafhankelijke QR scanner voor het digibord

+      

In het vorige bericht heb ik u laten zien hoe u een QR scanner maakt met behulp van 2cloud. Helaas heb je voor deze addon de Chrome browser nodig en werkt het niet in andere browsers. Ik liep zelf tegen een ander probleem aan op mijn werk: ik kon Chrome wel installeren, alleen het installeren van addons werkt niet, dus moest ik op zoek naar een andere oplossing. Wat moet u doen?

Stap 1: Installeer op uw Android telefoon ‘Send to Computer‘. Zoek in de market naar deze app.

Stap 2: Ga in uw browser, en het maakt dus niet uit welke browser dat het is, naar: http://send-to-computer.appspot.com

Stap 3: Scan met uw Android telefoon de QR-code op deze pagina. Laat de browser open staan. Let erop dat er telkens een nieuwe code wordt aangemaakt als u deze pagina bezoekt. Wilt u van dezelfde pagina gebruik maken, dan moet u de pagina toevoegen aan uw favorieten. Op deze manier hoeft u niet elke keer opnieuw de QR-code op deze pagina te scannen.

Stap 4: Scan met uw telefoon een willekeurige QR-code. Vervolgens wordt er op uw telefoon een webpagina geopend die u kunt delen. Deel deze nu met ‘Send to Computer’. De pagina verschijnt nu op uw scherm.

Het mooie is dus dat u niets op de computer hoeft te installeren. Het kan wel iets langer duren dan bij 2cloud, maar in mijn ogen is het een mooi alternatief.

Een gedachte over “Maak een browser onafhankelijke QR scanner voor het digibord”

Geef een reactie

